Teljes kudarc az integráció, nem megy a közös tanulás
Speidl Bianka
2017. október 22.
Magyar Idők

Sok német általános iskolás nem tudja teljesíteni a német nyelv és a matematika területén az alapkövetelményeket – derült ki a berlini Oktatási Minőségfejlesztési Intézet kutatásából. Petra Stanat, a tanulmány egyik szerzője szerint ennek részben az iskolások növekvő heterogenitása az oka, vagyis a rossz eredmény a bevándorló-hátterű diákok növekvő arányára vezethető vissza.
– Ahhoz, hogy a bevándorlókat integrálják, nagyon komoly oktatási, szociális infrastruktúrára van szükség, rengeteg időre, pénzre és emberre, és úgy tűnik, hogy a berlini kormány ezt az áldozatot, ezt a befektetést nem tudja vagy nem akarja megtenni – mondta a német felmérés kapcsán Speidl Bianka. A Migrációkutató Intézet vezető kutatója szerint a tanulmányban a bevándorlók második generációs gyerekeiről van szó, akiknek szüleit néhány hetes tanfolyamokkal nem sikerült kulturális szempontból felzárkóztatni.